Commerciële social media specialist

The power of playing by IKC


Wij bedenken, produceren en installeren fantasierijke speelplekken waarmee kinderen zichzelf eindeloos vermaken. En dat levert onze klanten veel meer op dan alleen blije kinderen. We zorgen met onze producten  voor meer omzet, meer aanloop, meer retentiebezoek en meer rust. Vrijwel elke locatie waar kinderen komen is een potentiele klant. Wereldwijd creëren wij speelwaarde in meer dan 20 landen en dit aantal groeit nog steeds.

Functieomschrijving

IKC heeft ambitie om meer internationale ketens te bereiken en ziet social media als zeer functionele tool om met deze doelgroep in contact te komen. De wereld is ons speelveld. Door meer merkbekendheid te creëren zal IKC vaker iemand inspireren en laten nadenken over de waarde van een professionele speelhoek voor kinderen. Naast alle landen, zijn de IKC speelelementen in veel verschillende sectoren te vinden, zoals retail, gezondheidszorg, horeca en airports. The sky is the limit!

Waar jij IKC mee verder gaat helpen?

  • Via social media targetten op decision makers bij internationale bedrijven en ketens. 
  • In contact treden met deze doelgroep en hen enthousiasmeren over IKC en de waarde van een speelconcept.
  • Onderzoeken waar en wanneer de potentiele klant actief is op social media en hoe je deze het beste kunt verleiden om na te denken over the power of playing.
  • Het online bereik van IKC vergroten.
  • En dus, via diverse kanalen leads genereren, awareness creëren en potentiele klanten interesseren.

Om de bovenstaande werkzaamheden te realiseren wordt gestart met het vullen van een contentkalender om systematisch in landen en segmenten te opereren. Daarnaast is het belangrijk om de resultaten van jouw social media activiteiten te analyseren en te optimaliseren. Dit doe je niet alleen,  je komt te werken in een enthousiast en jong team van marketeers waarbij een proactieve, commerciële en zelfstandige houding enorm wordt gewaardeerd.

Wij vragen:

  • Ervaring met social media (specialiteit LI)
  • HBO werk- en denkniveau
  • Een commerciële instelling
  • Een pakkende schrijfstijl in zowel Nederlands als Engels
  • Een zelfstandige en proactieve houding
  • Een doordachte en accurate manier van werken
  • Ervaring met grafische vormgeving/fotografie is een pré


Ben je commercieel en ken je alle do’s and don’ts van B2B social media? Dan zouden we graag met je in contact komen.