Kinderhoek zorgt voor extra besteding

Kinderhoek zorgt voor extra besteding

'Meer fun dan in restaurants'

Marco Menage, marketingmanager bij Instore Kids Corners, is het eens met de stelling dat supermarkten voorop lopen op het gebied van fun. Zijn bedrijf, wereldwijd actief met kinderhoeken in de retail, levert aan 80 tot 85 procent van de Nederlandse supermarkten. ‘Het kan altijd beter’, zegt Menage, ‘maar ik denk dat foodretail, met al z’n pilotwinkels, heel erg bezig is met wat de klant doet in de winkel. Gemiddeld genomen doen ze het ook beter dan restaurants. Ik denk dat veel bedrijven naar de supermarkt kijken als het gaat om fun, kijk alleen maar eens naar wat Jumbo allemaal doet met beleving.

Menage ziet dat er in de retail steeds meer besef komt dat kinderen gefaciliteerd moeten worden tijdens de shoppingtrip van de ouders. Volgens hem zorgt een kinderhoek er zeker weten voor dat klanten een paar boodschappen extra meenemen. Harde cijfers om dat te onderschrijven, heeft hij niet. ‘De supermarktwereld is best gesloten, dit soort informatie is concurrentiegevoelig. Ik zou die gegevens graag willen hebben, maar helaas.’ Een goede kinderhoek moet behalve plezier bieden, ook educatief zijn volgens de filosofie van Instore Kids Corners. ‘Kinderen moeten hun zintuigen gebruiken’, zegt Menage. ‘Dat geldt voor de houten spelmodules, maar ook voor de interactieve spellen die we aanbieden. Het is niet alleen maar film kijken, we zien het liefst dat kinderen bezig zijn.’ Instore Kids Corners richt zich voornamelijk op kinderen. In principe zijn de kinderhoeken voor zowel jongere als oudere kinderen geschikt. Toepassingen voor volwassenen zijn er niet. Menage: ‘We denken wel na over dat soort zaken. Want het is natuurlijk zo dat hoe ouder je wordt, hoe meer je weer kind wordt. Daar willen we met onze spelmodules invulling aan geven, maar dat is echt iets voor de langere termijn.

Bron Foodmagazine Augustus;

Kinderhoek zorgt voor extra besteding